Yıllık iznin çalışanların bedenen ve ruhen sağlıklı kalmalarına yardımcı olduğu, yılın geri kalanında iş veriminin artmasını sağladığı bilinmektedir. Kanun'da belirtildiği üzere işyerinde en az 1 yıllık çalışması olan işçiler yıllık izne hak kazanırlar. İşçilerin hangi dönemlerde yıllık izinlerini kullanacaklarını planlamak ise işverene aittir. İşçiler işverenin belirlediği tarihlerde yıllık izinlerini kullanmak zorundadırlar. Yıllık iznini kullanırken herhangi bir sebeple doktordan istirahat raporu alınırsa, çakışan süreler yıllık izin tarihinden düşülmektedir. Bu durum çalışan açısından herhangi bir hak kaybına sebep olmamaktadır. Kullanılmayan bu süreler daha sonra işveren tarafından işçiye kullandırılmalıdır. Eğer işçi raporlu iken SGK'dan geçici iş göremezlik ödeneği alırsa işverenin peşin ödediği yıllık izin ücretinden bunu mahsup etme hakkı da vardır.
Bu karar için tam metin henüz yüklenmemiş.