Çalışanların bedenen ve ruhen sağlığının korunmasına, yapmış olduğu işe ve sosyal hayata motivasyonunu artırmak amacıyla anayasal olarak güvence altına alınan yıllık iznin, gerekli şartların oluşması halinde çalışanlar tarafından kullanılmak ve işverenler tarafından kullandırılma zorunluluğu vardır. Asıl olan hak kazanılmış yıllık iznin kullanılması olsa da çeşitli sebeplerle bu hakkın kullanılması geciktirilmekte, eksik kullanılmakta veya hiç kullanılmamaktadır. İşçilerin faydalanması gereken bu hakkın eksiksiz yerine getirilmesinden birinci derecede sorumlu olan işverendir. Herhangi bir sebeple iş sözleşmesinin feshedilmesi halinde eğer işçinin kullanamadığı yıllık izin süreleri varsa, bu sürelere ait ücretinin fesih tarihi dikkate alınarak ödenmesi gerekmektedir. Kullanılmayan yıllık izin süreleri için ödenen ücretin ise iş sözleşmesinin fesh edildiği aya mal edilerek herhangi bir istisnaya uğramadan Sosyal Güvenlik Kurumu'na bildirilmesi gerekmektedir.
Bu karar için tam metin henüz yüklenmemiş.