İşçilerin belli bir sürede kullanılmayan izin haklarının düşeceğine ilişkin bir mevzuat hükmü olmadığından, muhtelif nedenlerden dolayı kullanılmayan yıllık izinleri süre sınırı olmaksızın birikebilmektedir. Özellikle kamu kurumlarında çalışan işçilerin çok fazla birikmiş izinleri olabilmektedir. Bu durumda, işçinin sözleşmesinin feshi halinde son brüt ücreti üzerinden kullanılmayan yıllık izin ücretlerinin ödenmesi gerekmektedir. Buna karşılık, işverenlerin yükümlülüklerinden birisi de işçinin yıllık izinlerini kullandırması olup, bu iznin kullandırmaması veya eksik kullandırması halinde idari para cezası ile karşı karşıya kalabilmektedir. Yargıtay kararları da dikkate alınarak, işverenin yönetim hakkına dayanarak birikmiş yıllık izinleri kullandırabilme yetkisi bulunduğundan, iş sözleşmesinin feshi halinde ciddi tutarlarda izin ücreti ödemek zorunda kalmamak için işçilerin birikmiş yıllık izinlerinin işveren tarafından belli bir plan dahilinde eşitlik ve ölçülülük çerçevesinde kullandırılması gerektiği değerlendirilmektedir.
Bu karar için tam metin henüz yüklenmemiş.