İhale işlemlerinde genel olarak, mahkemelerde dava açılmadan önce sırasıyla idareye şikayet daha sonra Kamu İhale Kurumu'na itirazen şikayet başvurusunda bulunulması gerekir.Ancak Kamu İhale Kurumu'na yapılan başvurular için belli oranda bir itirazen şikayet bedeli yatırılmakta olup, bu başvuru bedelleri dava açmaya oranla epey yüksektir. Bu durum başvurucunun KİK'e yaptığı başvuruda haklı çıkması durumunda yatırmış olduğu itirazen şikayet bedelini geri alıp alamayacağı sorusunu gündeme getirmektedir.
Bu karar için tam metin henüz yüklenmemiş.