Okulların tatil olması, yaz sezonunun başlamasıyla birlikte yıllık izinler kullanılmaya başlandı. Yıllık izin, işçinin dinlenmesi, bedensel ve ruhsal sağlığını korumasına yardımcı olması amacıyla işçiye verilmesi gereken Anayasal bir haktır. Yıllık izne ait haktan vazgeçilmesi mümkün değildir. Yıllık izin süresince işçinin ücreti ödenmelidir. 4857 sayılı İş Kanunu'nun 53. maddesine göre, işyerinde işe başladığı tarihten itibaren, deneme süresi de içinde olmak kaydıyla, en az bir yıl çalışmış olan işçilere yıllık izin verilmektedir. İşçi yıllık iznini kullanamaz veya kullanmazsa yıllık izin hakkı kaybolmaz. İşçi ile işveren arasında iş ilişkisi devam ettiği sürece işçi kullanamadığı yıllık izin sürelerinin ücretini isteyemez. İş sözleşmesinin fesih edilmesi durumunda kullanmadığı izinlerin ücretini alabilmektedir. Bu ücreti alabilmesi için fesih nedeninin önemi yoktur. İşveren bu ücreti ödemek istemezse işçi hakkını hukukî yollarla alabilmektedir. İşçi önce arabulucuya başvurmalı, anlaşma sağlanamazsa iş mahkemesine dava açarak bu ücretini almalıdır.
Bu karar için tam metin henüz yüklenmemiş.