25.10.2017 tarih ve 30221 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 7036 sayılı İş Mahkemeleri Kanunu ile 5521 sayılı İş Mahkemeleri Kanunu yürürlükten kalkmış, 01.01.2018 tarihinden itibaren işçi-işveren alacağı ve tazminatı ile işe iade talebiyle açılan davalarda arabuluculuk dava şartı haline gelmiştir. Diğer bir ifadeyle arabulucuya gidilmeden dava açılamayacaktır. İşçiler; kıdem tazminatı, ihbar tazminatı, kötü niyet tazminatı, eşitliğe aykırılık tazminatı, sendikal tazminat, mobbing tazminatı, ücret, prim, ikramiye, fazla mesai ücreti, yıllık izin ücreti, hafta tatili ücreti, ulusal bayram ve genel tatil ücreti ve benzeri işçilik alacakları ile ilgili dava açmadan, arabulucuya gideceklerdir. İş sözleşmesi sona eren işçilerin şikayetleri Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğünce 25.10.2017 tarihinden itibaren incelenmeyecektir. Diğer bir ifadeyle 7036 sayılı Kanunu ile memurların inceleme yetkisi kaldırılmıştır. İş sözleşmesi sona eren işçilerin 25.10.2017-31.12.2017 tarihleri arasında İş Mahkemesine, 01.01.2018 tarihinden itibaren ise şikayetlerine yönelik Arabuluculuk bürosuna müracaat etmesi gerekir.
Bu karar için tam metin henüz yüklenmemiş.