Bir yılı aşkın süredir bazı işçi-işveren uyuşmazlıklarında arabuluculuğa gidilmektedir. İşçilerin ücret ve tazminat alacaklarında, işe iade taleplerinde öncelikle arabulucuya başvurmak ve sorunu bu aşamada çözmek esastır. Ancak tarafların uzlaşamaması halinde işçi iş mahkemesine dava açma hakkına kavuşacaktır. Arabulucu aşamasına başvurmayan işçinin iş mahkemesi nezdinde açtığı dava usulden reddedilecektir. Ücret ve tazminat alacaklarında 5 yıl, işe iade taleplerinde ise 1 ay içinde arabulucuya başvurulmalıdır. İşçi işveren ihtilaflarında sadece iş kazası ve meslek hastalıklarından kaynaklanan tazminat talepleri arabulucuya başvuru şartından istisna tutulmuştur.
Bu karar için tam metin henüz yüklenmemiş.