Örgün öğretim öğrencisi olan davacının üst üste iki dönem ders alma formunu doldurmadığı için kayıt yenilemediği gerekçesiyle, üniversite önlisans ve lisans eğitim öğretim ve sınav yönetmeliğinin hükmü uyarınca ilişiğinin kesilmesine ilişkin işlemde mevzuata aykırılık görülmediği hakkında.
Danıştay 8. Daire E. 2002/3478 K. 2003/1827 T. 17.4.2003 ÖRGÜN ÖĞRETİM ÖĞRENCİSİ KAYDIN YENİLENMEMESİ ÜST ÜSTE İKİ DÖNEM DERS ALMA FORMUNU DOLDURMAMA ÖRGÜN ÖĞRETİM ÖĞRENCİSİ OLAN DAVACININ ÜST ÜSTE İKİ DÖNEM DERS ALMA FORMUNU DOLDURMADIĞI İÇİN KAYIT YENİLEMEDİĞİ GEREKÇESİYLE, ÜNİVERSİTE ÖNLİSANS VE LİSANS EĞİTİM ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİNİN HÜKMÜ UYARINCA İLİŞİĞİNİN KESİLMESİNE İLİŞKİN İŞLEMDE MEVZUATA AYKIRILIK GÖRÜLMEDİĞİ HAKKINDA. Savunmanın Özeti: Yanıt verilmemiştir. Danıştay Tetkik Hakimi? Düşüncesi: İstemin reddi gerekeceği düşünülmektedir. Danıştay Savcısı? Düşüncesi: Temyiz dilekçesinde öne sürülen hususlar, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 49. maddesinin 1. fıkrasında belirtilen nedenlerden hiçbirisine uymayıp İdare Mahkemesince verilen kararın dayandığı hukuki ve yasal nedenler karşısında anılan kararın bozulmasını gerektirir nitelikte görülmemektedir. Açıklanan nedenlerle temyiz isteminin reddiyle İdare Mahkemesi kararının onanmasının uygun olacağı düşünülmektedir. TÜRK MİLLETİ ADINA Hüküm veren Danıştay Sekizinci Dairesince işin gereği görüşüldü: Uyuşmazlık; ... Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümü öğrencisi olan davacının, üst üste iki kez kaydını yenilemediği gerekçesiyle ilişiğinin kesilmesi yolundaki Fakülte Yönetim Kurulu kararının iptali isteminden kaynaklanmıştır. ... Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 18/c maddesinde normal öğretimde üst üste iki kez kayıt yenilemeyen, ikinci öğretimde ise öğrenim ücretinin ikinci taksitini tanınan bir aylık ek süre içinde ödemeyen öğrencilerin ilgili yönetim kurulu kararıyla üniversite ile ilişiğinin kesileceği belirtilmiştir. Bakılan davada, 1999-2000 öğretim yılında üniversite sınavını kazanarak ... Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümüne kayıt yaptıran davacının 2000-2001 öğretim yılında her iki dönem sadece katkı payını yatırdığı, ancak ders alma formunu doldurmadığı gerekçesiyle yukarıda anılan yönetmelik hükmü uyarınca üniversite ile ilişiğinin kesilmesi üzerine bu işlemin iptali istemiyle bakılan davanın açıldığı anlaşılmaktadır. Bu durumda, örgün öğretim öğrencisi olan davacının üst üste iki dönem ders alma formunu doldurmadığı için kayıt yenilemediği gerekçesiyle söz konusu yönetmeliğin hükmü uyarınca ilişiğinin kesilmesine ilişkin işlemde mevzuata aykırılık görülmemiştir. Açıklanan nedenle ... İdare Mahkemesi kararının bozulmasına, 17.04.2003 gününde oybirliği ile karar verildi. -------------------o---------------------