Emekli aylığı almakta iken sigortalı olarak yeniden çalışmaya başlayanların aylıklarının kesileceğine dair yakın zamanda hemen hemen tüm basın ve medya organlarında sıklıkla haberler yer aldı. Esasında emekli aylığı aldıktan sonra yeniden çalışmaya başlaması nedeniyle aylığı kesilecek olan, diğer bir deyişle sosyal güvenlik destek primi ödeyerek çalışma hakkı olmayan grubu, 2008 Ekim ayı başından sonra ilk defa sigortalı olanlar oluşturmaktadır. Ancak, bu durum kamuoyuna öyle bir yansıtıldı ki, tüm emeklilerin çalışmaya başlaması nedeniyle Sosyal Güvenlik Kurumunca (SGK) ödenmekte olan aylıkların kesileceği şeklinde bir algı oluşturuldu. Bu yazıda, hangi emeklinin hangi durumda aylığının kesileceği, hangi emeklinin hem çalışıp hem de emekli aylığı alabileceği, aylığın kesilmemesine ilişkin istisnai bir düzenleme olup olmadığı hususları incelenecektir.
Bu karar için tam metin henüz yüklenmemiş.