Okuyucuların makale başlığındaki bu soruya "evet, tabi ki birleştirilir" şeklinde cevap verdiklerini duyar gibiyim. Esasında bu cevap doğru, ama eksiktir. Bu sorunun iki farklı cevabı vardır. Sigortalılıkları 2008/Ekim ayı başından önce başlayanların SGK hizmetleri ile 506 sayılı Kanunun geçici 20'nci maddesinde belirtilen emekli sandıklarına tabi hizmeti olanlar için bu sorunun cevabı "evet" olmakla birlikte, 2008/Ekim ayı başından sonra gerek SGK'ya gerekse 506 sayılı Kanunun geçici 20'nci maddesine tabi olarak ilk defa sigortalı olanlar için bu sorunun cevabı kanımca "hayır"dır. Şöyle ki, bu durumda olanların hizmetlerinin birleştirileceğine dair hüküm 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nda yer almadığı gibi, ikincil mevzuatta da yer almamaktadır. Mevzuatta bu hizmetlerin birleştirilmeyeceğine dair açık hüküm olmamakla birlikte, 5510 sayılı Kanunun geçici 2'nci maddesinde 2829 sayılı Kanun hükümlerinin kimler için uygulanması gerektiğine dair net bir çizgi çizilmiştir. Bu hükümden hareketle sigortalılık kapsamının ne olduğuna bakılmaksızın ilk defa 2008/Ekim ayı başından sonra bu Kanuna veya 506 sayılı Kanunun geçici 20'nci maddesinde belirtilen emekli sandıklarına tabi sigortalılığı başlamış olanların bu hizmetlerinin birleştirilmemesi gerekmektedir. Bu yazıda, SGK ve 506 sayılı Kanunun geçici 20'nci maddesinde belirtilen emekli sandıklarına tabi geçen hizmetlerin hangi durumda birleştirileceği, hangi durumda birleştirilemeyeceği hususu ilgili mevzuatı açıklanmak suretiyle tartışılacaktır.
Bu karar için tam metin henüz yüklenmemiş.