Öğretmenlerin dönem sonu not tespitinde, olası sübjektif değerlendirmelerin önüne geçmek amacıyla takdir hakkını ortadan kaldıran düzenlemede hukuka aykırılık görülmediği hakkında.
8. Daire 2007/905 E. , 2008/2352 K. "İçtihat Metni" T.C. D A N I Ş T A Y SEKİZİNCİ DAİRE Esas No: 2007/905 Karar No: 2008/2352 Davacı : … Vekilleri : …. Davalı : Milli Eğitim Bakanlığı Davanın Özeti : Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliğinin 27. maddesinin 2. fıkrasında yer alan "Öğretmen, öğrencinin sınıf içi etkinlik ve başarı durumunu dikkate alarak takdir hakkını kullanıp aritmetik ortalamanın en çok bir not fazlasını dönem notu olarak verebilir." şeklindeki düzenlemenin 23.12.2006 gün ve 26385 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Milli Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliğin 2. maddesi ile yürürlükten kaldırılmasına ilişkin düzenlemenin; öğretmenlik mesleğine olan güveni azalttığı; eğitim-öğretim faaliyetini yalnızca ölçme ile sınırlayarak mekanikleştirdiği ve değişikliğin temelsiz olduğu, ileri sürülerek iptali istenilmektedir. Savunmanın Özeti :Dava konusu düzenlemenin;subjektif değerlendirme riskini ortadan kaldırdığı,temel hukuki ilkelere ve üst hukuk normalarına uygun olduğu belirtilerek davanın reddi gerektiği savunulmaktadır. Danıştay Tetkik Hakimi … 'ın Düşüncesi : Yükseköğretime geçiş aşamasında not ortalamasının arz ettiği önem, Milli Eğitim mevzuatında başarının değerlendirilmesi noktasında objektif değerlendirmeye yapılan vurgu ve öğretmenlere, öğrencinin ders içi, ders dışı faaliyetlerini bir bütün olarak değerlendirilmesi hususunda sözlü, proje, ödev gibi uygulamalarla değerlendirme yapması imkanı tanındığı gözönüne alındığında, olası subjektif değerlendirmeleri engellemek amacıyla yapıldığı anlaşılan düzenlemede hukuka aykırılık bulunmadığı ve davanın reddi gerektiği düşünülmektedir. Danıştay Savcısı … 'in Düşüncesi : 8.12.2004 günlü ve 25664 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği'nin 27 nci maddesinin 2 nci paragrafında yer alan "Öğretmen, öğrencinin sınıf içi etkinlik ve başarı durumunu dikkate alarak takdir hakkını kullanıp aritmetik ortalamanın en çok bir not fazlasını dönem notu olarak verebilir" şeklindeki düzenlemenin 23.12.2006 günlü ve 26385 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliğinde Değişiklik yapılmasına Dair Yönetmeliğin 2 nci maddesi ile yürürlükten kaldırılmasına ilişkin düzenleme Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası tarafından dava konusu edilmiştir. Dönem notunun belirlenmesi öğrencinin tüm dönem boyunca yazılı ve sözlü sınavlardan aldığı notlar ve derse katılım, ödevlerini yerine getirme vb. gibi tüm etkinlikleri içine alan bir değerlendirmedir. Öğrenciyi en iyi tanıma, yetiştirme ve değerlendirme ile görevli olan öğretmenin, eski yönetmelik gereği not ortalamasının bir not üzerinde takdir kullanma hakkının, öğrencinin sınıf içindeki davranışlarını olumluya sevk etme ve ödül destekli çalışmayı artırıcı bir fonksiyonu olduğu açıktır. Yeni ...