10.06.2003 tarihinde yürürlüğe giren 4857 sayılı İş Yasası ile çalışma yaşamımıza ve yasalarımıza giren Ücret Garanti Fonu 2008 Mayıs ayında 5763 sayılı Yasa ile yapılan değişiklik ile 4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanunu kapsamına alınmıştır. Bunun sonucu olarak da sadece 4857 sayılı İş Yasası kapsamında olan çalışanlara değil, Deniz İş Yasası, Basın İş Yasası ve Borçlar Yasası kapsamında bulunan işçilerin de Ücret Garanti Fonundan yararlanmasının önü açılmıştır. Yani hangi tür çalışan olursa olsun İŞKUR’ a işsizlik Sigortası primi ödeniyor ise işverenden alamadığı en fazla üç aylık ücretinin Ücret Garanti Fonundan ödenmesi söz konusu olmaktadır. Ücret Garanti Fonu işverenlerce İŞKUR’ a yapılan işsizlik sigortası priminin yıllık toplamının %1’ nin fona aktarılması sonucunda oluşmaktadır. 2003 yılından itibaren bu fona İŞKUR tarafından para aktarılmaktadır. 4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanununa göre sigortalı sayılan kişileri hizmet akdine tabi olarak çalıştıran işverenin konkordato ilan etmesi, işveren için aciz vesikası alınması, iflası, iflasın ertelenmesi nedenleri ile işverenin ödeme güçlüğüne düştüğü hallerde geçerli olmak üzere, işçilerin iş ilişkisinden kaynaklanan üç aylık ödenmeyen ücret alacaklarını karşılamak amacı ile Ücret Garanti Fonu oluşturulmuştur. Ücret Garanti Fonu, işçiler ve işverenler tarafından yeterince bilinmemesinden dolayı yararlanma ve yararlandırma yetersiz kalmaktadır. Fonun amacının toplumun geniş kesimlerine anlatılması durumunda bu alanda zor durumda kalan işçilerin ve işverenlerin karşı karşıya kaldıkları sıkıntıların giderilmesi yönünde olumlu gelişmeler sağlayacaktır.
Bu karar için tam metin henüz yüklenmemiş.