Sosyal güvenlik bağlamında gündemi en çok meşgul eden konu emekli aylık başvurusunun hangi tarihte yapılacağıdır. Kamuoyunda hala tartışıldığı ve basında da defalarca yazıldığı üzere emeklilik hakkını elde etmiş olanların emeklilik başvurularını 2024 yılında yapmaları halinde 2025 yılına göre ortalama %30 daha fazla aylık alacaklardır. Talep yılına göre aylık miktarının farklılaşması esasında her yıl karşılaşılan bir durum olmakla birlikte, bu yıla özgü iki aylık arasındaki farkın %30'lar seviyesinde olması dikkatleri bu konuya çekmiş ve bu farkın giderilmesi için bir çalışma yapılacağı basında yer almıştır. Ancak, konuya ilişkin yetkililerce; talep yılına göre farklılaşan aylık miktarlarının ortadan kaldırılmasına yönelik bir çalışma olmadığı yönünde yapılan açıklamalar akabinde, bu yönde bir çalışma yapılması beklentisi sona ermiştir. Bu yazıda, 2024 yılında emekli olmak yerine, çalışma hayatına devam etmeyi tercih edenlerin, 2024 yılında emekli olmaları durumunda hesaplanacak aylık miktarını kaç yıllık bir çalışma ile telafi edebilecekleri hususu incelenecektir.
Bu karar için tam metin henüz yüklenmemiş.