Toplu işçi çıkarımı 4857 sayılı İş Yasası’nın 29. maddesinde düzenlenmiştir.Yasa hükümleri incelendiğinde; Kanun’da toplu işçi çıkarma için, ilgili taraflara bildirim yapılması ve belirli bir prosedürün işletilmesi öngörülmektedir. Kanun’da öngörülen prosedürün izlenmemesi durumunda ne tür hukuki sorunların çıkabileceği önem taşımaktadır. 4857 / 29. maddede "toplu işçi çıkarma" olarak düzenlenen durum, "işverenin belli bir süre içinde belli sayıda işçinin iş sözleşmesini belli nedenlerle feshetmesi" anlamına gelmektedir. İşverenin, ekonomik, teknolojik, yapısal ve benzeri işletme, işyeri veya işin gerekleri sonucu, işyerinden kanunda belirtilen sayıda işçiyi bir aylık süre içerisinde çıkarması durumunda, "toplu işçi çıkarmadan" söz edilir. İkalede yukarıda belirtildiği üzere 4857 sayılı İş Yasası’nın 17. maddesine göre bir fesih söz konusu olmayıp tarafların karşılıklı ve ortak iradesiyle hizmet akdinin sona erdirilmesi söz konusudur. Bu bağlamda ikale ile hizmet akdinin sona erdirilmesine karar verilenler 4857 sayılı İş Yasasının 29. maddesi hükümleri çerçevesinde toplu işçi çıkarma sayısının tespitinde dikkate alınmayacaktır.
Bu karar için tam metin henüz yüklenmemiş.