Covid-19 pandemisi, gıdanın insan yaşamında ne kadar önemli olduğunu ve gıda üretiminin üzerinde durulması gerektiği gerçeğini bir kez daha göstermiş oldu. Beraberinde başlayan Rusya - Ukrayna savaşı bu iki ülkenin tahıl üretiminde lider ülkeler arasında yer alması nedeniyle ülkemizi de içine alan bir gıda krizine yol açtı. Dünyada yaşanan tüm bu gelişmeler gıda üretiminin ve tarımın yeniden gündeme gelmesine neden oldu. Buna paralel olarak tarımda kullanılan gübrelerin önemi artarken, gübre üreticilerine getirilen vergisel avantajların, bir takım zorunluluklar ve beraberinde cezai yaptırımların yeniden hatırlanmasının faydalı olacağı düşünülmüştür. Bu çalışmada ülkemizde gübre üreticilerine yönelik yapılan yasal düzenlemelerden ve Gübre Takip Sisteminden (GTS ) bahsedilecektir.
Bu karar için tam metin henüz yüklenmemiş.