Ülkemizde Covid-19 aşılaması yaygınlaşmış ve tüm sigortalı çalışanlara aşı yaptırma hakkı tanınmıştır. İşçinin, kendi hayatı ve sağlığı ile ilgili bir konuda aşı olmaktan kaçınması kişisel bir tercihtir. Ancak, salgın kapsamında Covid-19 aşısı olmaması kişisel bir tercih olamaz. Çünkü, işyeri ortamındaki diğer işçilerin sağlığı bakımından önem arz eder. Covid-19 aşısının zorunlu tutulmasına yönelik yasal bir düzenleme olmadığından, aşı olmayanların iş sözleşmesinin haklı nedenle feshedilemeyeceği, ancak 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’nun, 4 ve 19 ’uncu maddesi hükümleri doğrultusunda geçerli nedenle feshedilebileceği, diğer bir ifadeyle işçinin tüm kazanılmış yasal hakları ödenerek işten çıkarılabileceği kanaatindeyim.
Bu karar için tam metin henüz yüklenmemiş.