1982 Anayasasının "Tüketicilerin korunması" başlıklı 172. maddesi "Devlet, tüketicileri koruyucu ve aydınlatıcı tedbirler alır, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini teşvik eder." hükmü ile tüketicilerin korunmasını anayasal güvence altına almış ve Devleti tüketicileri korumakla görevlendirmiştir. Anayasa ile verilen görev çerçevesinde 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve bu Kanunun uygulanmasına yönelik alt düzenlemeler hazırlanmıştır. Gün geçtikçe tüketicilere yönelik yapılan yasal düzenlemeler evrensel tüketici hakları doğrultusunda yeniden kaleme alınarak güncellenmekte ve evrensel tüketici hakları yakından takip edilmektedir. Bu çalışmamızda öncelikle "hizmet" kavramının (tüketici mevzuatı yönünden) tanımı yapılacak ve daha sonra ayıplı hizmetler hakkında ayrıntılı bilgi verilmeye çalışılacaktır. 6502 sayılı Kanun'un 3. maddesinde "Hizmet: Bir ücret veya menfaat karşılığında yapılan ya da yapılması taahhüt edilen mal sağlama dışındaki her türlü tüketici işleminin konusudur" şeklinde tanımlanmıştır. Bu tanımdan da anlaşılacağı üzere "hizmet" çok geniş bir alanı ifade etmektedir. Günlük hayatta hizmet sağlayıcılar tarafından sunulan mal sağlama dışındaki bütün işlemler hizmettir. Örneğin sabah yataktan kalktığımızda önce odamızın ışığını yakarız ya da lavaboya giderek suyu kullanırız. İşte sabah kalktığımız andan akşam yatıncaya kadar kullandığımız birçok şey aslında aldığımız bir hizmettir. Odamızın ışığını yakmak belki sıradan bir iş ama bir hizmet sözleşmesine dayalı olarak elektrik dağıtım şirketlerinin bizlere sunduğu bir hizmettir. Su ülkemizde belediyelerin bir sözleşmeye dayalı olarak biz tüketicilere sunduğu bir hizmettir. Yine sabah işe ya da okula gitmek için otobüs, dolmuş yahut taksiye binmemizde esasen bir hizmet alımıdır. İşte gördüğünüz üzere günlük hayatta birçok faaliyeti yapabilmek için hizmet satın alıyoruz. Dolayısıyla hayatımızın her anında birçok kez hizmet alımı yapmaktayız. Aldığımız bu hizmetlerin sizce hangisi olması gerektiği gibi ya da hangisi ayıplı? Bunları bir tüketici olarak bilmemiz ve haksızlığa uğradıysak hakkımızı savunmamız gerekmez mi? Bu itibarla aldığımız ayıplı bir hizmet nasıl telafi edilebilir? İşte tüm bu soruların cevabını hep birlikte arayalım.
Bu karar için tam metin henüz yüklenmemiş.