01.05.2008 tarihinden önce sigortalılığa başlayanlardan 4/a (SSK) sigortalılığından malûlen emekli olup yine 4/a sigortalılığına başlayanlar ile 4/b sigortalılığından malûlen emekli olduktan sonra 4/b sigortalılığı kapsamında çalışmaya başlayanların malûllük aylıklarının kesilmesi gerekmektedir. Keza 4/a (SSK) ve 4/b (Bağ-Kur) sigortalılıklarından yetim aylığı almakta iken hangi statüde olursa olsun çalışmaya başlayanların da almakta oldukları yetim aylıklarının kesilmesi gerekmektedir. SGK'nın bu tür yasaya aykırı durumları zamanında saptayamaması halinde geriye dönük aylıkları talep etmesi söz konusu olmaktadır. Böylesi durumlarda çalışma süresinin kısa olması ve SGK'nın aylığı kesme tarihinin sonradan gerçekleşmesi hallerinde çalışan emeklinin aylık kaybı olması gerekenden daha fazla olmaktaydı. Yapılan yeni yönetmelik değişikliği bu anomali durumda bireyin haklarını gözetici bir özellik arz etmektedir.
Bu karar için tam metin henüz yüklenmemiş.