Konu: İdarenin bankacılık işlemlerine ilişkin protokol sonrası banka tarafından yapılan yardımın bütçeye gelir kaydedilmemesi ve elde edilen bu gelirin bütçe dışında harcanması. 167 sayılı ilamın 1 inci maddesi ile; Üniversitenin Banka aracılığıyla yapacağı tahsilat, ödeme gibi tüm bankacılık işlemlerinin yürütülmesine ilişkin yapılan protokolden sonra, banka tarafından yapılan yardımın bütçeye gelir kaydedilmemesi ve elde edilen bu gelirin bütçe dışında harcanması nedeniyle … TL’ye tazmin hükmü verilmiştir. Sorumlu … (Üst yönetici) adına temyiz talebinde bulunan Av. … temyiz dilekçesinde özetle; 1-Bu kararda dikkate alınmayan ve kararı etkileyecek en önemli teknik mali detaylardan birisinin, Ziraat Bankası ile 3 (üç) yıllığına yapılan 04.05.2009 tarihli protokolün 4/c maddesinde (ek-1); “kurumun işbu protokol kapsamında banka aracılığıyla yapacağı iş ve işlemlerin sağlıklı ve etkin...
Konu: İdarenin bankacılık işlemlerine ilişkin protokol sonrası banka tarafından yapılan yardımın bütçeye gelir kaydedilmemesi ve elde edilen bu gelirin bütçe dışında harcanması. 167 sayılı ilamın 1 inci maddesi ile; Üniversitenin Banka aracılığıyla yapacağı tahsilat, ödeme gibi tüm bankacılık işlemlerinin yürütülmesine ilişkin yapılan protokolden sonra, banka tarafından yapılan yardımın bütçeye gelir kaydedilmemesi ve elde edilen bu gelirin bütçe dışında harcanması nedeniyle … TL’ye tazmin hükmü verilmiştir. Sorumlu … (Üst yönetici) adına temyiz talebinde bulunan Av. … temyiz dilekçesinde özetle; 1-Bu kararda dikkate alınmayan ve kararı etkileyecek en önemli teknik mali detaylardan birisinin, Ziraat Bankası ile 3 (üç) yıllığına yapılan 04.05.2009 tarihli protokolün 4/c maddesinde (ek-1); “kurumun işbu protokol kapsamında banka aracılığıyla yapacağı iş ve işlemlerin sağlıklı ve etkin bir şekilde sürdürülmesini teminen kurumun çeşitli ihtiyaçları için talep edeceği ayni ve nakdi harcamalar banka tarafından karışılabilecektir. Söz konusu harcama tutarına ve ödeme dönemlerine ilişkin olarak kurum ile banka tarafından mutabakata varılmasını takiben kuruma ve/veya kurumun talimatıyla diğer kişilere ödeme yapılacaktır.” Aynı şekilde 22.8.2008 tarih ve 26975 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Haznedarlığı Genel Tebliğinde (ek-2) görüleceği üzere 04.05.2009 tarihinde yapılan protokolü sınırlayan /kısıtlayan herhangi bir hüküm bulunmadığını, Ziraat Bankası ile 3 (üç) yıllığına yapılan 13.03.2012 tarihli protokolün 4/c maddesinde (ek-3 ); “kurumun işbu protokol kapsamında banka aracılığıyla yapacağı iş ve işlemlerin sağlıklı ve etkin bir şekilde sürdürülmesini teminen kurumun çeşitli ihtiyaçları için talep edeceği ayni ve nakdi harcamalar banka tarafından karışılabilecektir. Söz konusu harcama tutarına ve ödeme dönemlerine ilişkin olarak kurum ile banka tarafından mutabakata varılmasını takiben kurum tarafından bu kapsamda yapılacak harcamalara ilişkin faturaların protokol süresince ve/veya protokol süresinin sona ermesini takiben 1 ay içerisinde Bankaya ibraz edilmesi kaydıyla kuruma ve/ veya kurumun talimatıyla diğer kişilere ödeme yapılacaktır. Belirtilen sürenin bitimini takiben kurum tarafından ibraz edilecek faturalara ilişkin olarak bankanın herhangi bir ödeme yükümlülüğü bulunmamaktadır.”, Aynı şekilde 07.05.2012 tarih ve 28285 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Haznedarlığı Genel Tebliğinin (ek- 4) 7/1 maddesinde; “kurumlar mali kaynaklarının değerlendirilmesinde faiz veya kar payı ayni ya da nakdi herhangi bir menfaat temin edemez. Bu tebliğin 7/3 maddesinde “bu tebliğin yürürlük tarihinden önce yapılmış protokoller sürelerinin bitimine kadar uygulanmaya devam olunur.” hükmü çerçevesinde değerlendirildiğinde; a) Her iki protokolde de Kamu Haznedarlığı Genel Tebliğinin hükümlerine aykırı protokol yapılmadığını, b) 13.03.2012 tarihli protokolü müvekkili Rektör - Prof. Dr. …’ın imzalamadığını, herhangi bir vekalet olmadan kendisine vekalet bır...