Dosyada mevcut belgelerin okunup incelenmesinden sonra gereği görüşüldü: 174 sayılı ilamın 1 inci maddesinde, Adana Devlet Tiyatrosu Müdürlüğü’nde sözleşmeli statüsünde görevli olan bazı sanatçılara 2005 yılında hiçbir oyunda görev almadıkları halde teşvik primi ödenmesi nedeniyle toplam 10.035,25 YTL’na tazmin hükmolunmuştur. Dilekçi dilekçesinde özetle; Teşvik ikramiyelerinin kimlere ödeneceğine veya ödenmeyeceğine ilişkin kıstasların Kültür ve Turizm Bakanlığınca belirlendiğini, belirlenen bu kıstaslar doğrultusunda Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü Sanat ve Yönetim Kurulunca kimlere teşvik ikramiyesinin verileceğinin belirlendiğini, Adana Devlet Tiyatrosu yetkililerin teşvik ikramiyesinin ödeneceği personeli belirleme yetkisinin bulunmadığını, Devlet Tiyatrolarında görevli sanatçıların sözleşme gereğince her an göreve hazır olduklarını, ancak rejisörlerin oyunun konsepti gereğince...
Dosyada mevcut belgelerin okunup incelenmesinden sonra gereği görüşüldü: 174 sayılı ilamın 1 inci maddesinde, Adana Devlet Tiyatrosu Müdürlüğü’nde sözleşmeli statüsünde görevli olan bazı sanatçılara 2005 yılında hiçbir oyunda görev almadıkları halde teşvik primi ödenmesi nedeniyle toplam 10.035,25 YTL’na tazmin hükmolunmuştur. Dilekçi dilekçesinde özetle; Teşvik ikramiyelerinin kimlere ödeneceğine veya ödenmeyeceğine ilişkin kıstasların Kültür ve Turizm Bakanlığınca belirlendiğini, belirlenen bu kıstaslar doğrultusunda Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü Sanat ve Yönetim Kurulunca kimlere teşvik ikramiyesinin verileceğinin belirlendiğini, Adana Devlet Tiyatrosu yetkililerin teşvik ikramiyesinin ödeneceği personeli belirleme yetkisinin bulunmadığını, Devlet Tiyatrolarında görevli sanatçıların sözleşme gereğince her an göreve hazır olduklarını, ancak rejisörlerin oyunun konsepti gereğince bazı sanatçılara görev veremediğini, bu görev verememe durumunun sanatçıların istemi dışında gerçekleştiğini, ödenmediği zaman sanatçıların kurum aleyhine dava açtığını ve kazandıklarını ve bu durumun gereksiz mahkeme giderlerine neden olduğunu belirterek tazmin hükmünün kaldırılmasını talep etmektedir. “Devlet Personel Başkanlığında Çalıştırılacak Sözleşmeli Personel Hakkında Hizmet Sözleşmesi Esasları” başlıklı 3/5/1990 tarih ve 90/434 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı’nın (Değişik: 27/7/1993-93/4664 B.K.K.) 8 inci maddesinde; “……….Sözleşmeli olarak çalışanlara, çalıştıkları günlerle orantılı olarak (hastalık ve senelik izin süreleri dahil) Ocak, Nisan, Temmuz ve Ekim aylarında ödenmek üzere mali yıl içinde dört aylık ücret, ikramiye olarak verilir. Ayrıca, olağanüstü gayret ve çalışmaları sonucunda emsallerine göre başarılı görev yaptıkları tespit edilenlere Başkanın teklifi ve Başbakanlık onayı ile iki aylığa kadar (iki aylık dahil) ücret teşvik ikramiyesi olarak verilebilir……”denilmektedir. Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü ile sanatçılar arasında imzalanan 2005 yılı “Devlet Tiyatroları Hizmet Sözleşmesi”nin 2’nci maddesinde;”…..Ocak, Nisan, Temmuz, Ekim aylarında olmak üzere 4 ikramiye ödenir. Ayrıca ilki Haziran ve ikincisi Aralık ayında olmak üzere Bakanlığımızın teklifi ve Başbakanlık onayı, Sanat ve Yönetim Kurulu Kararı ile tespit edilen ilke ve esaslara uyan personele teşvik ikramiyesi ödenebilir.” Denilmektedir. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nca, 2005 yılında ödenecek teşvik ikramiyesi için belirlenen kıstaslarda ise; Kurumlarında en az 4 ay süre ile görevde bulunmayanlara, disiplin hükümleri gereği 10 gün ve daha fazla maaş kesimi cezası alanlara, kurumların kendi yetkililerince/yetkili organlarınca değerlendirilerek, emsallerine göre başarılı bulunmayanlara 2005 yılında teşvik ikramiyesi ödenmeyeceği belirtilmektedir. Rapor dosyası ve ekli belgelerin incelenmesinde, Devlet Tiyatroları Sanat ve Yönetim Kurulu’nun bakanlıkça belirlenen ilkeler ve taşra müdürlüklerinden gelen bilgi ve belgeler üzerinde yaptığı inceleme sonucunda, 24.06.2005 tarihl...