Lise mezunu olarak girdiği kpss sınavı sonucunda memuriyete atandığı tarihten önce yükseköğrenimi tamamlamış bulunan davacının, 657 sayılı kanun'un 36/a-12(d) maddesi uyarınca, memuriyette iken üst öğrenimi bitirmediğinden, intibakının yapılmasına olanak bulunmadığı hakkında.
Danıştay 2. Daire E. 2012/5662 K. 2015/6443 T. 11.6.2015 İNTİBAK MEMURİYETTEN ÖNCEKİ ÜST ÖĞRENİM LİSE MEZUNU OLARAK GİRDİĞİ KPSS SINAVI SONUCUNDA MEMURİYETE ATANDIĞI TARİHTEN ÖNCE YÜKSEKÖĞRENİMİ TAMAMLAMIŞ BULUNAN DAVACININ, 657 SAYILI KANUN'UN 36/A-12(D) MADDESİ UYARINCA, MEMURİYETTE İKEN ÜST ÖĞRENİMİ BİTİRMEDİĞİNDEN, İNTİBAKININ YAPILMASINA OLANAK BULUNMADIĞI HAKKINDA. 657/md. 36 İsteğin Özeti ; Kocaeli 2. İdare Mahkemesince verilen 30,11.2011 günlü, E:2009/1595, K:2011/1317 sayılı kararın, dilekçede vazıh nedenlerle 2577 sayılı idari Yargılama Usulü Kanununun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir. Cevabın Özeti: Cevap verilmemiştir. Danıştay Tetkik Hâkimi : ......................... Düşüncesi : Mahkeme kararının bozulması gerektiği düşünülmektedir. TÜRK MİLLETİ ADINA Hüküm veren Danıştay İkinci Dairesince isin gereği düşünüldü: Dava; Kocaeli-Dilovası İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü'nde memur olarak görev yapan davacının, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu?nun 36-A/12(d) maddesi uyarınca intibakının yapılması talebinin reddine ilişkin 20.03.2009 günlü işlemin iptali istemiyle açılmıştır. Kocaeli 2. İdare Mahkemesi'nin 30,11.2011 günlü, E:2009/1595, K:2U11/1317 sayılı kararıyla; ilgili mevduatta memuriyetten önce bitirilen üst öğrenimin memuriyete girdikten sonra intibaktan sayılmayacağına ilişkin bir düzenleme bulunmaması ve davacının da üniversite mezunu olduğunun o sabit olması karşısında, yapılan başvuru üzerine intibakının üniversite mezunu olarak yeniden belirlenmesi gerekmekte iken aksi yönde tesis edilen işlemde hukuka ve hakkaniyete uyarlık görülmediği gerekçesiyle dava konusu işlem iptal edilmiştir, Davalı idare, usul ve yasaya aykırı olduğunu öne sürerek İdare Mahkemesi kararının bozulmasını istemektedir. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 36-A/12(d) maddesinde, "Memuriyette iken veya memuriyetten ayrılarak (87'nci maddeye tabi kurumlarda çalışanlar dâhil) üst öğrenimi bitirenler, avın üst öğrenimi tahsile ara vermeden başlayan ve normal süresi içinde bitirdikten sonra memuriyete giren emsallerinin ulaştıkları derece ve kademeyi aşmamak kaydıyla, bitirdikleri üst öğrenimin giriş derece ve kademesine memuriyette geçirdikleri başarılı hikmet sürelerinin tamamı her yıl bir kademe, her bir yıl bir derece hesabıyla ilave edilmek suretiyle bulunacak derece ve kademeye yükseltilirler." hükmüne ver verilmiştir. Dosyasının incelenmesinden, davacının lise mezunu olarak 2006 yılında yapılan KPSS sınavına girdiği ve bu sınava göre 20.08.2008 tarihinde davalı idareye memur olarak yerleştirildiği, bu arada 15.06.2007 tarihinde Dicle Üniversitesi Hukuk Fakültesinden mezun olduğu ve bu mezuniyeti nedeniyle intibakının yapılması istemine yönelik 17.02.2009 günlü başvurusunun, davaya konu 20.03.2009 günlü işlemle reddi üzerine bakılan davanın açıldığı anlaşılmaktadır. Hukuk düzenimizde ve yerleşik yargı içtihatlarında, memurluk statüsünün atama onayı ile başladığı kabul edilmektedir,...