Türkiye'de kalkınma süreci 1960'lı yıllardan itibaren DPT'nin hazırladığı beş yıllık planlar doğrultusunda şekillenmiştir. Bu planlarda ekonomik gelişmede öncelik verilecek sektörler ve politikalar netleştirilerek, dönem hedefleri planlanan döneme göre daha bütünsel bir bakış açısıyla değerlendirilmiştir. Planlı dönemle birlikte enerjinin önemi daha iyi anlaşılmış ve enerji sektörü ulusal kalkınma hedeflerine ulaşabilmek için önem verilmesi gereken temel alanlardan biri olarak görülmüştür. Bu planlar çerçevesinde; on ikinci kalkınma planında yeni bir yaklaşım ortaya konulmuş ve 2024-2028 yılları arasındaki on ikinci 5 yıllık kalkınma hedeflerini içeren Planın enerji bölümünün amacı, ‘2053 net sıfır emisyon hedefini esas alarak’ başlamakta, planda nükleer enerjiyi daha fazla kullanmak, enerji verimliliğini artırmak, yenilenebilir enerji kaynaklarını değerlendirerek kendine yeterli olmak gibi birçok hedef yer almıştır. Bu çalışmada On ikinci Kalkınma Planı Kapsamında Türkiye’nin Enerjide Yeşil ve Dijital Dönüşüm Hedefleri ele alınmış ve başlıklar altında stratejiler ve beklentiler ortaya konulmuştur.
Bu karar için tam metin henüz yüklenmemiş.