1961 yılında Berlin Duvarı'nın örülmeye başlanması ve Doğu Almanya'dan kaçak girişlerin engellenmesi nedeniyle Batı Almanya'da işçi açığı oluştu. Bu işçi açığını kapatmak için ülkemizle anlaşma yaparak ülkemizden işçi almaya başladı. İlk olarak 31 Ekim 1961'de imzalanan Türk İşgücü Anlaşmasıyla 2 bin 500 Türk vatandaşımız Almanya'ya çalışmak için gitti. O günden bugüne sürekli gidiş gelişler mevcut olup bugün Almanya'da üç buçuk milyon vatandaşımız bulunmaktadır. Almanya'da çalışması olup emekli olmadan ülkemize dönen vatandaşlarımız isterse emekli olmak için gerekli şartları beklemekte isterlerse de Almanya'da adlarına ödenen primlerini iade alabilmektedirler. Bunun için Almanya'yı terk etme ve terk ettikten sonra 2 yıl çalışmadan bekleme şartı vardır.
Bu karar için tam metin henüz yüklenmemiş.