Ülkemizde tasarruf yapma konusunda bir türlü istenen seviyelere gelinememektedir. Buradan, bireylerin ancak geçimini sağladığı, geçim sonrası ise tasarrufa da ayıracak birikiminin olmadığı anlamı çıkarılabilir. Esasen bu tespitin de doğruluk payı olduğu söylenebilecektir. Ancak tasarruf yapması gerekenler sadece çalışanlar değil, aynı zamanda en yüksek harcamaları gerçekleştiren devlet kurumlarıdır. Bu sebeple bu durumları da bu kapsamda düşünmek gerekir. Ülkemizin, son zamanlarında sıkıntılı günler geçirmesi hasebiyle, çeşitli tasarruf tedbirlerini uygulama iradesi bu yönde atılmış adımlardır. Ülkemizde makam aracı kullanımı yaygındır. Uygulama hizmet erbabına doğrudan makam aracı tahsisi şeklinde olduğu gibi hizmet araçlarının (işte kullanılan araçların) ev ile işyeri arası gidiş gelişlerde kullanımı şeklinde de olabilmektedir. Bu mahiyette ne kadar araç kullanıldığını bilmemekle birlikte basından takip ettiğimiz üzere sayının bir hayli yüksek olduğu anlaşılmaktadır. Çalışmamızda bu tür uygulamalarla kişilere sağlanan ekonomik menfaatin ücretin bir unsuru olup olmadığı değerlendirmelerine yer verilecektir.
Bu karar için tam metin henüz yüklenmemiş.