İştiraklerin bedelsiz sermaye artışlarını kâr yedeklerinden veya sermaye yedeklerinden karşılıyor olması KVK Genel Tebliği'nin 5.6.2.4.3 numaralı kısmındaki yaklaşıma göre muhasebe kayıtları yönünden önem arz etmektedir. İştirak kâr yedeğinden bedelsiz sermaye artışı gerçekleştirirse elde edilen bedelsiz paylar nominal değerleri üzerinden gelir yazılacak fakat iştirak kazancı istisnası kapsamında kurumlar vergisi matrahına gitmeyecektir. Peki, bedelsiz payı alan şirketin ticari kârına dahil olan bu tutarlar (nakden tahsil edilmeyen bu tutarlar) elde eden şirkette kâr dağıtımına konu edilebilir mi? Böyle bir dağıtım muhasebe tekniği, muhasebe mantığı ve finansal gerçekler açısından mümkün müdür? Böyle bir dağıtım yapılması doğru mudur?
Bu karar için tam metin henüz yüklenmemiş.