Kârdan pay alma, pay sahibinin en doğal hakkıdır. Bu hak Türk Ticaret Kanunu'nda da esas altına alınmakta ancak hakkın doğumu genel kurulun bu yönde alacağı dağıtma kararına bağlanmaktadır. Bu karar söz konusu olmadığı müddetçe hakkın doğumu da söz konusu olmayacaktır. Pay sahibinin en doğal hakkı olan kârdan pay alma hakkının kullanımını başka bir organın bu yöndeki irade beyanına bağlamak ne kadar doğru olacaktır. Pay sahibi bu hakkın kullanımına bizzat kendisi karar verebilmelidir. Bu yöndeki irade beyanının yönetim kuruluna iletilmesi ve yönetim kurulunun da yapılacak ilk genel kurul gündemine bunu getirmesi çok daha doğru bir yaklaşım olacaktır.
Bu karar için tam metin henüz yüklenmemiş.