01.07.2018 tarihinden itibaren 10-49 arası işçi çalıştıran işveren için bireysel emeklilik sistemine otomatik katılım yükümlülüğü başlamış bulunmaktadır. Bu yükümlülük kapsamında işverenlerin çalıştırdıkları işçiler bazında bu yükümlülüğün başlayıp başlamadığı, eğer başlamışsa yapmaları gereken yasal yükümlülüklerin üzerinde durmaları gerekmektedir. Zorunluluğun temeli sayısal olduğundan işçi sayısı yanında işçilerin yaşı ve vatandaşlık durumu da önemli etken olacaktır. OKS kapsamında yapılacak % 3'lük katkı payı kesintisinin matrahı ise SGK prime esas kazanç matrahı olacaktır.
Bu karar için tam metin henüz yüklenmemiş.