Götürü gider müessesesi ile ilgili tartışmalar, müessesenin uygulamaya başlandığı yıldan günümüze kadar güncelliğini korumuştur. Maliye İdaresi 194 Seri No.lu GV Genel Tebliği'nde yapmış olduğu düzenleme ile götürü olarak gider yazılabilmesini "harcamanın yapılmış ve işletmenin malvarlığında azalmanın meydana gelmiş olması" şartlarına bağlamıştır. Buna karşılık yargı organları, ilgili madde hükmünü Maliye İdaresi'nden farklı yorumlayarak, müessesenin uygulanmasında mükellefin herhangi bir ispat yükümlülüğünün olmadığı görüşünü benimsemişlerdir. Buna göre, götürü gider müessesesi mükellefler nezdinde bir hak olarak kabul edilmiş ve Kanun'da yazan hüküm dışında herhangi bir şekilde sınırlandırılması uygun görülmemiştir.
Bu karar için tam metin henüz yüklenmemiş.