"Teknoloji Geliştirme Bölgeleri" kısaca teknopark veya teknokent olarak bilinen bölgeler ülkemizde son dönemlerde çeşitli üniversite bünyelerinde yaygınlaşmıştır. Bu bölgelerde faaliyet gösteren firmaların faaliyetleri gerek vergi kanunlarıyla "istisna" ve gerekse çeşitli sübvansiyonlarla desteklenmiştir. Gelişmiş ülkelerde teknokentler öğrenci ortamıdır. Teknokentlerin ortaya çıkış amacı üniversite ve endüstriyi birleştirmektir. Üniversitelerden ve üniversitede proje yaratan öğrenci ve araştırmacılardan maksimum fayda elde edilerek teşvik edilmesi amaçlanmıştır. Endüstrinin bundan faydalanması amacıyla Ar-Ge'nin yoğun olduğu üniversite içine teknokentler konuşlandırılmıştır. Gelişmiş ülkelerde öğrenciler bu ofislerde part time çalışmakta, hocalar danışman olarak görev almaktadır. Bu durum hem üniversiteye gelir sağlamakta hem de akademik çalışma gerçek amacına ulaşarak üniversite-endüstri ilişkisi gerçekleşmekte ve üniversite endüstri çalışmasına dönüşmektedir. Uygulamayla katma değer yaratan ileri teknoloji faaliyetlerinin geliştirilmesi ve desteklenmesi amaçlanmıştır.
Bu karar için tam metin henüz yüklenmemiş.