Sosyal güvenlik sistemindeki oluşan açıklar ya da mali yükler nedeniyle emeklilik/yaşlılık aylıklarının hesaplanma yöntemlerinde değişikliğe gidilmiştir. 1978 ila 1999 yılları arasında gösterge katsayı sistemi ile aylıklar hesaplanırken, 2000-2008 yılları arasında ve sonrası kazançların tüfe ve gelişme hızı ile güncellendiği bir sisteme geçilmiştir. Bu sistemle beraber emeklinin ülke refahındaki ilerlemelerden yeterince pay alıp almadığı da süregelen tartışma konusudur. Halen uygulanmakta olan sistemde aylıklar 1+TÜFE+0,3*GM formülüyle güncellenmekte ve bağlanan aylıklar 6'şar aylık dönemler halinde enflasyon oranında artırılmaktadır.
Bu karar için tam metin henüz yüklenmemiş.