Dosyada mevcut belgeler okunup incelendikten ve duruşmada murafaacı Mithat GÜNAYDIN adına Av.Kemal Vehbi GÜL ile Sayıştay Savcısının sözlü açıklamaları dinlendikten sonra gereği görüşüldü: 742 sayılı ilamın 2 inci maddesiyle; a) Eğitime giden doktorlara eğitim süresince ödenen döner sermaye ek ödemesinin hatalı kadro-unvan katsayısı üzerinden hesaplandığı gerekçesiyle 15.914,54 TL.’ye tazmin hükmü verilmiştir. Dilekçi dilekçesinde: Dilekçi dilekçesinde: T.C. ANAYASASININ 27. maddesine göre; " Herkes, bilim ve san'atı serbestçe öğrenme ve öğretme hakkına sahiptir." Bu temel hükme göre; Devletin özellikle sağlık alanında çalıştırdığı Doktorlara modern tıbbın her gün gelişen buluş ve tekniğini öğretmesi en temel görevidir. Yine ANAYASANIN 42. maddesi de: " Kimse, eğitim ve öğretim haklarından yoksun kılınamaz. " Devlet, maddî imkânlardan yoksun başarılı öğrencilerin öğrenimlerini...
Dosyada mevcut belgeler okunup incelendikten ve duruşmada murafaacı Mithat GÜNAYDIN adına Av.Kemal Vehbi GÜL ile Sayıştay Savcısının sözlü açıklamaları dinlendikten sonra gereği görüşüldü: 742 sayılı ilamın 2 inci maddesiyle; a) Eğitime giden doktorlara eğitim süresince ödenen döner sermaye ek ödemesinin hatalı kadro-unvan katsayısı üzerinden hesaplandığı gerekçesiyle 15.914,54 TL.’ye tazmin hükmü verilmiştir. Dilekçi dilekçesinde: Dilekçi dilekçesinde: T.C. ANAYASASININ 27. maddesine göre; " Herkes, bilim ve san'atı serbestçe öğrenme ve öğretme hakkına sahiptir." Bu temel hükme göre; Devletin özellikle sağlık alanında çalıştırdığı Doktorlara modern tıbbın her gün gelişen buluş ve tekniğini öğretmesi en temel görevidir. Yine ANAYASANIN 42. maddesi de: " Kimse, eğitim ve öğretim haklarından yoksun kılınamaz. " Devlet, maddî imkânlardan yoksun başarılı öğrencilerin öğrenimlerini sürdürebilmeleri amacıyla bursla ve başka yollarla gerekli yardımı yapar" Hükmünü getirdiğini, Bu hüküm delâleti ile mes'eleye geniş manada baktığımızda Devlet Memurları kanununa göre Meslek içi Eğitimin de Devletin asli görevlerinden olduğunu, Yüksek malumları olduğu üzere; insan, doğduğu andan ölünceye kadar öğrenci ve öğreticidir. Bilhassa Devletin; varlık sebebi olan İnsan Sağlığı konusunda Doktorlarını sürekli olarak tıp alnındaki gelişmelere uygun olarak eğitmesi ve onları yeniliklerden haberdar ederek hastaların en iyi şekilde tedavilerini saplaması gerekir. 5) Yargılama konusu olayda göz önünde tutulması gereken en önemli husus; bu şekilde kısa süreli eğitime tâbi tutulan bir Doktorun; bundan dolayı maddi zarara uğratılmaması gerektiğidir. Bu amaçla Müvekkilim; Samsun Sağlık Müdürlüğüne müracaat ederek; 2008 yılında kısa dönem meslek içi eğitime gönderilen ekli listede vazıh Doktorlara bu eğitim sebebiyle harcırah, ek ödeme ve sair bir ek para verilip verilmediğinin sorulduğunu, Samsun Sağlık Müdürlüğü bu müracaatı üzerine Müvekkilim Mithat Günaydın'a 21.03.2011 tarihinde 19-01357 sayı ile cevap vermiş ve ekli Listede yazılı 28 Doktora hizmet içi eğitim sebebiyle her hangi bir ilâve ödeme yapılmadığını, (EK: 5) ( EK.6) Tedavi edeceği hastalara daha iyi şifayı sunabilmek için kısa dönem Hizmet İçi Eğitime katılmış ve bilgisi arttırmış olan Doktoru cezalandırma sonucu verecek bir uygulamada adalet olmadığını, 6) Burada çok önemli olan bir diğer husus da şudur ki: a- Eğer hizmet içi Eğitime katılmasa idi o doktorun Performans karşılığı alacağı para ile Eğitime katıldığı takdirde almış olduğu para miktarına bakıldığı zaman adlarına zimmet çıkarılan Doktorların mukayeseli Ücret Durumları karşısında zaten eğitim uğruna büyük çapta Performans ücret kaybını göz alan bir Doktorun, daha fazla mağdur edilmesinde de hakkaniyet olmadığını, b- Bu amaçla haklarında zimmet çıkarılan Doktorların tek-tek durumlarını bir TABLO HALİNDE ortaya koyan 4 sayfalık Belgeyi ekte sunduğunu, (EK:7) 7) Doktorların, daha çok Hastaya bakmalarını teşvik etmek, tedavi hizmetlerinin daha verimli şek...