2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 38 inci maddesine göre Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumunda görevlendirilen öğretim elemanlarına eğitim öğretim ödeneği ödendiği görülmüştür. 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun ek 1 inci maddesinde; “4.11.1981 tarih ve 2547 sayılı Kanunun 33 üncü maddesi ve 39 uncu maddesinin ikinci fıkrası uyarınca yurtdışına gönderilenler ile anılan Kanunun 38 inci maddesine göre diğer kurum ve kuruluşlarda görevlendirilenlerden yüksek öğretim kurumlarındaki kadro görevini yapmayanlar hariç olmak üzere Yükseköğretim Kurumlarında görevli öğretim elemanlarına en yüksek Devlet memuru aylığı (ek gösterge dahil) brüt tutarının on ikide biri, her ay aylıklarla birlikte Eğitim Öğretim Ödeneği olarak ödenir. Bu ödenek damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve kesintiye tabi tutulmaz.” hükmü yer almaktadır. Bu hükme göre 2547 sayılı Kanunun 38 inci...
Eğitim öğretim ödeneği 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 38 inci maddesine göre Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumunda görevlendirilen öğretim elemanlarına eğitim öğretim ödeneği ödendiği görülmüştür. 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun ek 1 inci maddesinde; “4.11.1981 tarih ve 2547 sayılı Kanunun 33 üncü maddesi ve 39 uncu maddesinin ikinci fıkrası uyarınca yurtdışına gönderilenler ile anılan Kanunun 38 inci maddesine göre diğer kurum ve kuruluşlarda görevlendirilenlerden yüksek öğretim kurumlarındaki kadro görevini yapmayanlar hariç olmak üzere Yükseköğretim Kurumlarında görevli öğretim elemanlarına en yüksek Devlet memuru aylığı (ek gösterge dahil) brüt tutarının on ikide biri, her ay aylıklarla birlikte Eğitim Öğretim Ödeneği olarak ödenir. Bu ödenek damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve kesintiye tabi tutulmaz.” hükmü yer almaktadır. Bu hükme göre 2547 sayılı Kanunun 38 inci maddesine göre görevlendirilen öğretim elemanlarından yükseköğretim kurumlarındaki kadro görevini yapmayanlara eğitim öğretim ödeneği ödenmemesi gerekmektedir. Sorumlular konuya ilişkin savunmalarında 2547 sayılı Kanunun 38 inci maddesine göre başka kurumda görevlendirilen öğretim elemanlarından ………………’a yıllar itibariyle sehven ödenen tutarların tahsil edildiğini, bu tahsilatın ……… TL’sinin 2013 yılına ilişkin olduğunu, …………..’ın görevlendirildiği TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi Başkanlığındaki görevine gitmediğini beyan ettiğini, konunun ilgili kurumdan sorulduğunu ancak herhangi bir bilgi alınamadığını, sehven ödenen tutarların ilgili adına borç çıkartıldığını ifade etmişlerdir. Bu itibarla 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 38 inci maddesine göre başka kurumda görevlendirilen öğretim elemanlarına eğitim öğretim ödeneği ödenmesi sonucu sebep olunan ………. TL kamu zararının; ……… TL’si ………………. tahsil edildiğinden bu miktar için ilişilecek bir husus kalmadığına, Geriye kalan ve tahsil edilmediği anlaşılan ……… TL’sinin; Harcama Yetkilisi (Dekan) …………. ve Gerçekleştirme Görevlisi (Fakülte Sekreteri) ……………’a, müştereken ve müteselsilen 6085 sayılı Sayıştay Kanununun 53 üncü maddesi gereğince işleyecek faizleri ile ödettirilmesine oybirliğiyle,