Mükelleflerden vergi borcuna mahsuben para alarak zimmetine geçiren maliye ve belediye tebliğ görevlilerinin eylemi görevi kötüye kullanmak suçunu oluşturur.
Yargıtay İçtihadı Birleştirme Genel Kurulu E.1940/6 K.1942/2 T.11.2.1942 GÖREVİ KÖTÜYE KULLANMA MÜKELLEFLERDEN VERGİ BORCUNA MAHSUBEN PARA ALARAK ZİMMETİNE GEÇİREN MALİYE VE BELEDİYE TEBLİĞ GÖREVLİLERİNİN EYLEMİ GÖREVİ KÖTÜYE KULLANMAK SUÇUNU OLUŞTURUR. Mükelleflerden vergi borcuna mahsuben para alarak zimmetine geçiren maliye ve belediye tebliğ memurlarının işbu fiil ve hareketlerinde zimmet veya suistimal suçlarından hangisinin tekevvün ettiği yolunda Temyiz Mahkemesi Ceza Umum Heyeti'nin 16.4.1934 tarih ve 51/51, 8.2.1940 tarih ve 244/239 numaralı ilamları arasında hasıl olan ihtilafın tevhidi içtihat suretiyle halli Cumhuriyet Başmüddeiumumiliği'nin 17.2.1940 tarih ve 618 numaralı yazısıyla istenilmesine mebni 11 şubat 1942 tarihinde toplanan Heyeti Umumiye'ye 47 zatın iştirak ettiği görüldükten ve müzakere nisabı tahakkuk ettikten ve mezkur müzekkere ile ihtilafın mevzuunu teşkil eden ilamlar okunduktan ve hadise bir kere de 1. Reğis İhsan Ezgü tarafından izah edildikten sonra reye müracaat olunarak neticede : Maliye ve belediye tebliğ memurlarının makbuz itası suretiyle para ahz ve kabzına salahiyetleri bulunmamış olmasına göre mükelleflerden vazife harici olarak vergi borçlarına mukabil aldıkları paraları zimmetlerine geçirmeleri Türk Ceza Kanunu'nun 202. maddesinin şümulüne dahil olamayacağı cihetle işbu fiil ve hareketleri vazifeyi suistimal suçunu teşkil edeceğine ittifakla karar verilmiştir. ---------o----------